Máte rádi psaní, baví vás komunikovat s lidmi? Líbilo by se vám podnikat v oblasti psaní článků a reklamních textů na přání klientů? Pak zkuste copywriting.
Mnoho lidí si plete pojem copywriting s termínem copyrightingem. Ale jedná se o zcela dvě odlišné disciplíny. Zmiňovaný copywriting nemá nic společného s legislativou ani s ověřováním autorstvím děl. Copywriting je disciplína spadající pod content marketing (obsahový marketing česky), kdy hlavním úkolem je psát reklamní texty tak, abyste klientovi přilákali klienty a vyvolali v nich zájem a následnou reakci – nejčastěji koupi produktu.
Jaké všechny činnosti může copywriting zahrnovat si představíme v několika následujících bodech.
1. Psaní PR článků
PR článek je reklamním článkem pro produkt, službu anebo značku dané firmy. Nesmí se ale jednat o vtíravou reklamu, spíš má vysvětlit, v čem daný produkt můžete potenciálnímu zákazníkovi pomoci a na samotném závěru nabídnout samotný produkt či službu od daného klienta.
2. Textování webu a produktů na e-shopu
Stěžejní doména copywritingu stále zůstává u psaní textů pro webovou prezentaci firmy, tak aby byly chytlavé a vybízely návštěvníky k nějaké činnosti. Nejčastěji se jedná o apel na návštěvu e-shopu a kde k uskutečnění samotné koupi produktu či služby.
3. Vedení sociálních sítí a příspěvků na blogu
Mezi další úkoly copywritera patří pravidelné přispívání zajímavými tématy na firemní blog a případně sociální sítě. Může se jednat o aktuální novinky, které probíhají ve firmě, oznámení o novém produktu, nebo jenom seznámit zákazníky s představiteli firmy.
Tím zdaleka práce copywritera nekončí. Setkáte se s nabídkami sepsat eBook na dané téma pro klienta či obecného článku, který potřebuje zveřejnit na nějakém serveru. Krásou této práce je kreativita, svoboda a možnost se neustále vzdělávat, neboť každý článek může být z jiné lidské vědní oblasti.